אבי קילאזי לוגו עליון

קופות גמל להשקעה

בשנים האחרונות ניתן לראות ירידה בשימוש בקופות הגמל "הרגילות", כמות האפשרויות לחיסכון לטווח קצר ובינוני הצטמצם משמעותית – בגלל שינוי ברגולציה שאילצו משקיעים המעוניינים בפתרון חיסכון "לנעול" את חסכונותיהם עד הפרישה או להיענש במס על חסכונותיהם.

בשנת 2016 הציע הרגולטור הישראלי לציבור פתרון חדש – קופת גמל "להשקעה" – סוג חדש השונה מקופות גמל "רגילות", בגמישות משיכות, עם הטבות מס נוספות למי שחוסך את הכספים עד הפרישה.

מה זה קופות גמל להשקעה?

קופת הגמל להשקעה הינו מוצר חיסכון פיננסי שמאפשר לכל משקיע לחסוך עד 70,000 ש"ח בשנה.

קופת גמל להשקעה מאפשרת למשתתפים למשוך את החיסכון בכל עת, בכפוף לתשלום מס של 25% כרווחי הון וללא קנסות מס יציאה. אם המשיכה תתבצע כקצבה שנתית לאחר הפרישה, המשתתפים יזכו להנות מהטבות המס המלאות שמציעה קופת הגמל. בהתאם לתקנות הנוכחיות,

מה הבדל בין קופת גמל "רגילה" לבין קופת גמל להשקעה?

קופת הגמל "הרגילה" הינה קרן השקעות שהוקמה במשותף על ידי המעסיק והעובד כדי לשמש בתור חיסכון לטווח ארוך לתמיכה בעובד בעת פרישתו. משיכת כספים מקופת הגמל "הרגילה" אפשרית רק בגיל הפרישה בכפוף לכללי המס.

לעומת זאת קופת גמל להשקעה מאפשר למשוך את הכספים בכל עת בדומה להשקעות אחרות הקיימות בבנק או בחברות הביטוח אך ההפקדות בקופות הגמל להשקעה ניתנות רק בתור עצמאי ואי אפשר להפקיד אליה תשלומים פיננסים בנוסף גבוה ההפקדה לא יעלו על 70,000 ₪ שקל לשנת כספים עבור כל תעודת זהות.

למי מתאים קופת גמל להשקעה?


קופת הגמל מתאימת לכל אחד, בכל גיל, כל מי שמעוניין לחסוך לעתיד הרחוק או הקרוב יכול להשתמש בכלי הפיננסי הזה בשביל להגדיל את חסכונותיו השוטפים. מעבר לכך כל הורה יכול לפתוח קופת חיסכון יעודית על שמם של הילדים.

מה הם היתרונות בקופת גמל להשקעה ?

  • הפקדות מותאמות אישית – להשקיע פעם בשבוע, חודש או השקעה חד פעמית.
  • משיכת כספים נזילה – ניתן למשוך את ההשקעה בכל עת ללא קנסות.
  • דמי ניהול – דמי הניהול המקסימליים בעבור קופת גמל "רגילה" וקופת גמל להשקעה זהים ומסתכמים ב- 4% מההפקדה ו- 1.05% מהצבירה.
  • אפשריות להשקעה – מגוון רחב של מסלולים לבחירה עבור ההשקעה המתאימה לכם.
  • כל אחד יכול להשקיע – קופת גמל להשקעה זמינה בכל גיל ובכל סכום (המינימום להפקדה 100 ש"ח), ניתן להפקיד פעם אחת או כל חודש לבחירתכם.
  • פטור ממס הכנסה – כאשר תמשכו את הכסף כקצבה תקבלו פטור ממסים.
  • מעקב ונגישות – כל משקיע יכול לעקוב אחר הביצועים של קופת הגמל שלו בכל זמן נתון דרך האינטרנט, בנוסף תוכלו להשוות בין הקופות השונות באתר של משרד האוצר.
 אבי קילאזי מתכנן פיננסי וסוכן פנסיוני
אבי קילאזי מתכנן פיננסי וסוכן פנסיוני

בעל רשיון מטעם משרד האוצר בעל ניסיון עשיר בתחום הביטוח והפיננסים.מתמחה בתכנון פנסיוני עבור שכירים עצמאים וחברות בע"מ ובניהול סיכונים עבור משפחות

עלייה בהכנסה מניעה את הביקוש לשירותים פיננסיים בכל מדרגות ההכנסה
השאירו לי פרטים
ואחזור אליכם בהקדם
דילוג לתוכן