אבי קילאזי לוגו עליון

מהו ביטוח חיים וכיצד הוא פועל?

מתי ואיך המוטבים מקבלים את הכסף שמגיע אליהם

ביטוח חיים הוא נכס נפוץ מאוד שנכנס לתכנון הפיננסי ארוך הטווח של אנשים רבים. רכישת פוליסת ביטוח חיים היא דרך להגן על יקיריכם, ולספק להם את התמיכה הכספית שהם עשויים להזדקק לה לאחר מותכם. לדוגמה, אתה יכול לרכוש ביטוח חיים כדי לעזור לבן הזוג שלך לכסות תשלומי משכנתא או חשבונות יומיומיים או לממן את החינוך של ילדיך במכללה.

בעת רכישת ביטוח חיים, חשוב להבין איך זה עובד ואיך המוטבים שלך יכולים לקבל את ההכנסות של הפוליסה שלך. זה יכול לעזור בבחירת אפשרות תשלום שמתאימה ביותר ליעדי תכנון האחוזה שלך.

יסודות ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא סוג של חוזה ביטוח. כאשר אתה רוכש פוליסת ביטוח חיים, אתה מסכים לשלם פרמיות. אם אתה נפטר, חברת ביטוח החיים תשלם גמלת מוות לאדם או לאנשים ששמתם כמוטבים לפוליסה.

פוליסות ביטוח חיים מסוימות יכולות להציע הן הטבות מוות והן הטבות מחיה. הטבות אלו מאפשרות לך לנצל את קצבת המוות של הפוליסה בזמן שאתה עדיין בחיים. זה יכול להיות מועיל במצבים שבהם אתה חולה סופני או צריך כספים כדי לשלם עבור טיפול רפואי.

בעת רכישת ביטוח חיים, חשוב לשקול:

עלויות פרמיית – ביטוח החיים יכול להיות תלוי בסוג הפוליסה, בסכום הטבת המוות ובבריאות הכללית שלך. זה לא נדיר שיש להשלים בדיקה רפואית כחלק מתהליך החיתום.

בחירת מוטב לביטוח חיים

בעת רכישת ביטוח חיים, יהיה עליך להגדיר מוטב אחד או יותר. זה מי שאתה רוצה שיקבל את גמלת המוות שלך כשאתה נפטר. מוטב ביטוח חיים יכול להיות:

  • בן זוג
  • הורה
  • אחים
  • ילד מבוגר
  • שותף עסקי
  • ארגון צדקה

ילדים קטינים אינם יכולים להיקרא כמוטבים של פוליסת ביטוח חיים.

הגשת תביעה ביטוח חיים

הטבות מוות אינן משולמות באופן אוטומטי מפוליסת ביטוח חיים. על המוטב להגיש תחילה תביעה לחברת ביטוח החיים. בהתאם לפוליסות של חברת הביטוח, הדבר עשוי להיעשות באינטרנט או לדרוש הגשת תביעות בנייר. לא משנה איך אתה בסופו של דבר מגיש, החברה בדרך כלל דורש ניירת וראיות תומכות כדי לעבד את התביעה ואת התשלום.

ייתכן שהמוטבים שלך יידרשו לספק עותק של הפוליסה, יחד עם טופס התביעות. כמו כן, עליהם להגיש עותק של מסמך של תעודת הפטירה, בין אם באמצעות בית החולים או בית האבות שבו נפטר המבוטח.

"יש להגיש את תעודת הפטירה לכתובת חברת הביטוח הרשומה בפוליסה יחד עם הצהרת תביעה, חתומה על ידי המוטב"

אין תאריך יעד מוגדר לכמה זמן אתה צריך להגיש תביעת ביטוח חיים אבל ככל שתעשה זאת מהר יותר, כך ייטב.

הטבות ביטוח חיים

הטבות ביטוח חיים משולמות בדרך כלל כאשר המבוטח מת. המוטבים מגישים תביעת פטירה לחברת הביטוח על ידי הגשת עותק מאושר של תעודת הפטירה. מדינות רבות מאפשרות למבטחים 30 יום לבחון את התביעה, ולאחר מכן הם יכולים לשלם אותה, להכחיש אותה או לבקש מידע נוסף. אם חברה מכחישה את טענתך, היא בדרך כלל מספקת סיבה לכך.

רוב חברות הביטוח משלמות בתוך 30 עד 60 יום ממועד התביעה.

אין מסגרת זמן מוגדרת, אבל חברות הביטוח מונעות לשלם בהקדם האפשרי לאחר קבלת הוכחת מוות בתום לב, כדי למנוע חיובי ריבית תלולים על עיכוב תשלום ותביעות.

עיכובים בתשלום ביטוח חיים

ישנם מספר מצבים אפשריים שעלולים לגרום לעיכוב בתשלום. המוטבים עלולים לעמוד בפני עיכובים של שישה עד 12 חודשים אם המבוטח ימות בשנתיים הראשונות להנפקת הפוליסה.

רוב המדיניות מכילה סעיף זה, המאפשר לספק לחקור את המקור כדי להבטיח שההונאה לא בוצעה. כל עוד חברת הביטוח לא יכולה להוכיח שהמבוטח שיקר, ההטבה תשולם.

תשלומים עשויים גם להתעכב כאשר רצח מופיע בתעודת הפטירה של המבוטח. במקרה זה, נציג תביעות רשאי לתקשר עם הבלש שהוקצה למקרה כדי לשלול את המוטב כחשוד. התשלום מוחזק עד שיתברר כל חשד למעורבות המוטב במותו של המבוטח.

עיכובים בתשלום עשויים להיגרם גם אם:

המבוטח מת במהלך פעילות בלתי חוקית, כגון נהיגה תחת השפעה.
הצד המבוטח שיקר בבקשת הביטוח.
המבוטח השמיט בעיות בריאות או תחביבים מסוכנים או פעילויות כמו צניחה חופשית.
חברות הביטוח יכולות לעכב את התשלום במשך שישה עד 12 חודשים אם המבוטח מת בשנתיים הראשונות של הפוליסה.

אפשרויות תשלום לביטוח חיים

אתה יכול גם להחליט איך תינתן גמלת המוות שלך לאחר שתמות. הנה כמה מאפשרויות התשלום העומדות לרשותכם ולמוסבים שלך.

תשלומים בסכום חד-פעמי

מאז הקמת התעשייה לפני יותר מ -200 שנה, המוטבים קיבלו באופן מסורתי תשלומים חד פעמיים של ההכנסות. אפשרות התשלום המוגדרת כברירת מחדל של רוב הפוליסות נותרה סכום חד פעמי.

תשלומים וקצבה שנתית

פוליסות ביטוח החיים המודרניות ראו שיפור מונומנטלי באופן שבו ניתן להעביר תשלומים למוטבי הפוליסה. אלה כוללים אפשרות תשלום-חודשי, או אפשרות קצבה שנתית, שבה התמורה והריבית המצטברת משולמות באופן קבוע לאורך חיי המוטב. אפשרויות אלה מעניקות לבעל הפוליסה את ההזדמנות לבחור זרם הכנסה מובטח שנקבע מראש של בין חמש ל -40 שנה.

המוטבים צריכים לזכור כי כל הכנסה מריבית שהם מקבלים כפופה למס.

ביטוח חיים השורה התחתונה

פוליסות ביטוח חיים מספקות הן למבוטחים והן ליקיריהם שקט נפשי, כך שניתן להימנע מקשיים כלכליים במקרה של מותו של אדם. הבנת אופן הפעולה של התהליך, החל מרכישת ביטוח חיים ועד הגשת תביעה ועד לקבלת תשלום, יכולה לעזור לך להמשיך בתוכניות שלך לרכוש כיסוי בביטחון.

 אבי קילאזי מתכנן פיננסי וסוכן פנסיוני
אבי קילאזי מתכנן פיננסי וסוכן פנסיוני

בעל רשיון מטעם משרד האוצר בעל ניסיון עשיר בתחום הביטוח והפיננסים.מתמחה בתכנון פנסיוני עבור שכירים עצמאים וחברות בע"מ ובניהול סיכונים עבור משפחות

עלייה בהכנסה מניעה את הביקוש לשירותים פיננסיים בכל מדרגות ההכנסה
השאירו לי פרטים
ואחזור אליכם בהקדם
דילוג לתוכן