אבי קילאזי לוגו עליון

איך ביטוחים עובדים?

ענף הביטוח מורכב מחברות המציעות ניהול סיכונים בצורה של חוזי ביטוח. הרעיון הבסיסי של ביטוח הוא שצד אחד, המבטח, יבטיח תשלום עבור אירוע עתידי לא בטוח. בינתיים, צד אחר, המבוטח או המבוטח, משלם פרמיה קטנה יותר למבטח בתמורה להגנהעל התרחשות עתידית לא ברורה זו.

הביטוח נחשב בטוח למשקיעים. תפיסה זו אינה חזקה כפי שהייתה, אך היא עדיין נכונה בדרך כלל בהשוואה למגזרים פיננסיים אחרים.

סוגי חברות ביטוח

לא כל חברות הביטוח מציעות את אותם מוצרים או מספקות את אותו בסיס לקוחות. בין הקטגוריות הגדולות של חברות הביטוח הן חברות ביטוח תאונות ובריאות, מבטחי רכוש ונפגעים, ופיננסיים.

הסוגים הנפוצים ביותר של פוליסות ביטוח אישיות הם רכב, בריאות, דירה וחיים. לרוב האנשים בישראל יש לפחות ביטוח מסוג אחד, וביטוח רכב נדרש על פי חוק.

ביטוח חיים

חברות ביטוח חיים מנפיקות בעיקר פוליסות שמשלמות גמלת מוות כסכום חד פעמי עם מות המבוטחים. פוליסות ביטוח חיים עשויות להימכר כתוחלת חיים, שהיא פחות יקרה ותוקפה פג בסוף התקופה או קבועה, שהיא יקרה יותר אך נמשכת כל החיים ונושאת רכיב צבירה במזומן.

ביטוח רכוש ונפגעים מוודאות מפני תאונות של פגיעה לא פיזית. זה יכול לכלול תביעות, פגיעה בנכסים אישיים, תאונות דרכים ועוד.

ביטוח לעסקים

עסקים דורשים סוגים מיוחדים של פוליסות ביטוח המחייבות מפני סוגים מסוימים של סיכונים העומדים בפני עסק מסוים. לדוגמה, מסעדת מזון מהיר זקוקה לפוליסה המכסה נזק או פגיעה המתרחשת כתוצאה מבישול עם טיגון עמוק. סוחר רכב אינו נתון לסוג כזה של סיכון, אך דורש כיסוי לנזק או לפציעה שעלולים להתרחש במהלך נסיעת מבחן.

ישנן גם פוליסות ביטוח לצרכים ספציפיים מאוד, כגון חטיפה וכופר, רשלנות רפואית, וביטוח אחריות מקצועית, הידוע גם בשם שגיאות וביטוח השמטות.

ביטוח ומוצרים פיננסיים

חברות הביטוח בתחרות ישירה עם ספקי נכסים פיננסיים אחרים על כל סוגי הביטוח, סוכני ביטוח רבים ממותגים כיום כיועצים פיננסיים בשירות מלא המציעים הן מוצרי הגנה והן השקעות, תכנון פיננסי ותכנון פרישה. לחברות ביטוח רבות יש כיום מתווך-סוחר משלהן, בתוך הבית או בשותפות.

 אבי קילאזי מתכנן פיננסי וסוכן פנסיוני
אבי קילאזי מתכנן פיננסי וסוכן פנסיוני

בעל רשיון מטעם משרד האוצר בעל ניסיון עשיר בתחום הביטוח והפיננסים.מתמחה בתכנון פנסיוני עבור שכירים עצמאים וחברות בע"מ ובניהול סיכונים עבור משפחות

עלייה בהכנסה מניעה את הביקוש לשירותים פיננסיים בכל מדרגות ההכנסה
השאירו לי פרטים
ואחזור אליכם בהקדם
דילוג לתוכן